Feb 062013


In all, Retraction Watch published 22 stories on the implosion of Pottis career. In fact, three of the top four Google results for his name all point to the Retraction Watch blog the fourth is his Wikipedia entry. Despite the widespread attention to his misbehavior, Potti managed to get a position at the University of North Dakota where he worked earlier in his career. Meanwhile, he hired a reputation management company, which dutifully went about creating websites with glowing things to say about the doctor.

This morning, however, 10 of the Retraction Watch posts vanished. An e-mail Oransky received explained why: an individual from “Utter [sic] Pradesh” named Narendra Chatwal claimed to be a senior editor at NewsBulet.In, “a famous news firm in India.” Chatwal said the site only publishes work that is “individually researched by our reporters,” yet duplicates of some of the sites material appeared on Retraction Watch. Therefore, to protect his copyright, he asked that the WordPress host pull the material. It complied.

There are a large number of reasons to doubt this story. As Oransky told Ars, “WhoIs says the offending site didnt exist until after wed posted nine of the allegedly plagiarized posts.” And he noted one of the commenters at the site pointed out one of the supposedly plagiarized pieces visible on the News Bullet site refers to “Ivan’s Reuters colleagues.” The style of writing and format of the stories in question should also be very familiar to regular Retraction Watch readers.

A quick look at a number of other posts on the site also shows Chatawals claims of original reporting are bogus. Simple Google searches show sentences of the material appear at a variety of other outlets. See, for example, this story, which is apparently a direct copy of a Indo Asian News Service article.

This is the latest in a long line of spurious DMCA takedowns, but its the first that Oransky and Marcus have dealt with Oransky said theyve had a single cease-and-desist letter about a copyrighted image

MORE:  Site plagiarizes blog posts, then files DMCA takedown on originals | Ars Technica.




Sep 052012

A YouTube spokesman downplayed the blockage: “After tonight’s live stream ended, YouTube briefly showed an incorrect error message,” he said via e-mail. ” Neither the live stream nor any of the channel’s videos were affected.”

It’s not clear what he meant by none of the channel’s videos were affected as the video was unplayable.

The most likely culprit is YouTube’s pre-emptive content filters, which allow large media companies to upload content they claim to own and automatically block videos that an algorithm decides matches their own. That would make the glitch the second livestream copyright-policing snafu in the span of a few days: On Sunday, a similar algorithm at uStream interrupted the livestream of the Hugo science fiction awards. The award show included clips of copyrighted videos, though the algorithm didn’t know that the clips had been authorized.

In early August, an official NASA recording of the Mars landing was blocked hours after the successful landing, due to a rogue DMCA complaint by a news network.

MORE: YouTube Flags Democrats’ Convention Video on Copyright Grounds | Threat Level | Wired.com.


Aug 232012

It hasn’t been an especially felicitous year for the founder of file-sharing site MegaUpload: his domain name has been seized, his assets have been impounded, and Kim Dotcom faces potential extradition to the U.S. on criminal charges of copyright infringement.

That’s a fate that RapidShare is determined to avoid. The Swiss company says it wants to be a legitimate hosting service that not only responds promptly to removal requests from copyright holders, but that goes far beyond what the law requires.

RapidShare’s “responsible practices” policy may have pleased Hollywood when it was announced in April, but it nevertheless remains controversial. The U.S. advocacy group Public Knowledge responded by saying the policy “implies that cloud services that choose to merely comply with copyright law” are “somehow morally deficient or in favor of copyright infringement.”

RapidShare says it employs over 50 people and has over 400,000 files a day uploaded by its users to over 1,000 servers.

CNET spoke this week with Daniel Raimer, the company’s general counsel, about the techniques RapidShare uses to detect piratical material, and how far it’s willing to go.

MORE:  RapidShare: We’ll help Hollywood, but ‘not at all costs’ (Q&A) | Politics and Law – CNET News.